FAQ PREMIO LOYALTYPROGRAMMA

PREMIO loyaltyprogramma

PREMIO is een loyaltyprogramma waarmee je punten kan sparen door NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-dranken te drinken. Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor cadeaus uit de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be)

Je kan PREMIO gebruiken op de website www.dolce-gusto.be of via de 'NESCAFÉ Dolce Gusto'-app die beschikbaar is in de Play Store (Android) en App Store (iOS). De “NESCAFÉ Dolce Gusto”-app is helemaal gratis.

Als je al lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community, meld je dan aan door jouw e-mailadres en wachtwoord in te voeren op de NESCAFÉ Dolce Gusto-homepage (www.dolce-gusto.be/customer/account/login/) en ga vervolgens naar het tabblad PREMIO (www.dolce-gusto.be/premio/) onder “MIJN ACCOUNT”. Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je het gewoon opnieuw instellen door te klikken op WACHTWOORD VERGETEN naast 'Ik log in'.

Als je nog geen account hebt, kan je gratis een account aanmaken op de registratiepagina van de NESCAFÉ Dolce Gusto-website (www.dolce-gusto.be/customer/account/create/).

Het PREMIO-loyaltyprogramma staat open voor elke meerderjarige natuurlijke persoon die houder is van een account op de website www.dolce-gusto.be en die woonachtig is in België of in het Groothertogdom Luxemburg. Ondernemingen zijn uitgesloten van het PREMIO-programma.

Je kan punten verdienen door de codes te zoeken in de dozen NESCAFÉ Dolce Gusto- en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules. Ga vervolgens naar de website www.dolce-gusto.be. Om deel te nemen aan PREMIO moet je geregistreerd zijn op de website www.dolce-gusto.be: zodra je jouw NESCAFÉ Dolce Gusto-account aanmaakt, heb je automatisch toegang tot het PREMIO-programma.

Voer vervolgens handmatig de 12 tekens van de code van je doos capsules in op de website www.dolce-gusto.be/premio of scan de QR-code via de "NESCAFÉ Dolce Gusto"-app. Zodra je de code hebt ingevoerd op de pagina van het PREMIO-loyaltyprogramma, worden de punten automatisch als volgt toegekend:

  • De allereerste keer dat je scant: +100 extra punten
  • Doos van 12, 16 of 18 capsules: 100 punten
  • Doos van 30 capsules: 200 punten

Per lid is slechts één account toegestaan (hetzelfde e-mailadres, naam, enz.). Het is niet mogelijk om PREMIO-accounts in meer dan één land te hebben.

We wijzen erop dat je NESCAFÉ Dolce Gusto-account toegang geeft tot het PREMIO-loyaltyprogramma. Het is niet nodig om een nieuwe account aan te maken.

De NESCAFÉ Dolce Gusto-app is beschikbaar op Google Play (voor Android) en in de App Store (voor iOS). De app werkt op Android-toestellen vanaf versie 4.4 en iOS-toestellen vanaf versie 9. Om de NESCAFÉ Dolce Gusto-app te downloaden:

  • App Store: klik hier om de app te downloaden
  • Google Play: klik hier om de app te downloaden

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.

Het PREMIO-account blijft actief zolang je lid bent van de NESCAFÉ Dolce Gusto-community. Als je je echter afmeldt bij de NESCAFÉ Dolce Gusto-community wordt jouw PREMIO-account automatisch beëindigd.

Ja kan de algemene voorwaarden vinden onderaan op de website onder Algemene voorwaarden van PREMIO. Aanvullende specifieke voorwaarden zijn te vinden onder “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.

Voor meer informatie verwijzen we naar de Algemene voorwaarden van PREMIO of naar de rubriek “Gegevens handelaar” in de omschrijvingen van elk cadeau.

Indien je vraag niet beantwoord is, kan je contact opnemen met de Consumentendienst:

  • Via het online contactformulier
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
  • Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com

Mijn PREMIO codes

Je kan deze codes handmatig invoeren op de pagina van het PREMIO loyaltyprogramma of de QR-code in elk doosje NESCAFÉ Dolce Gusto- of Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules scannen met behulp van de mobiele NESCAFÉ Dolce Gusto-app:

  • iOS: klik hier om de app te downloaden
  • Google Play: klik hier om de app te downloaden

Apple en het Apple logo zijn handelsmerken van Apple Inc, geregistreerd in de VS en in andere landen. App Store is een dienstmerk van Apple Inc., geregistreerd in de VS en andere landen.

Google Play en het Google Play-logo zijn handelsmerken van Google LLC.

De code staat gedrukt aan de binnenkant van de bovenklep van alle dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules.

Nee, de codes in de dozen capsules zijn uniek en kunnen maar één keer gebruikt worden.

Jouw code kan om 3 redenen niet worden geaccepteerd:

  1. De code is onjuist (probeer het in dat geval opnieuw of probeer het met een code uit een ander doos)
  2. De code is al een keer gebruikt (elke code kan slechts eenmaal worden gebruikt). Wanneer je de code handmatig invoert, moet je voorzichtig zijn met cijfers en letters die gemakkelijk kunnen worden verward: de letter "O" met het cijfer "0" bijvoorbeeld.
  3. Je hebt jouw limiet voor het invoeren van codes bereikt: momenteel is het aantal ingevoerde codes beperkt tot 10 codes per dag, 20 codes per week, 30 per maand en 300 per jaar.

Als je nog steeds problemen ondervindt, neem dan contact op met onze Consumentendienst:

  • Via het online contactformulier
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
  • Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com

Als je de QR-code van jouw doos NESCAFÉ Dolce Gusto- of Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules niet kan scannen via de Nescafé Dolce Gusto-app, kan je het eens met een ander doosje capsules te proberen. Als dit nog steeds niet werkt, dan nodigen wij je uit om de website www.dolce-gusto.be/premio te bezoeken en de code handmatig in te voeren.

Ja, je kan PREMIO-punten inwisselen die je hebt verkregen met codes op dozen NESCAFÉ Dolce Gusto - en Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-capsules die je in een ander land hebt gekocht indien hetzelfde product ook in België wordt verkocht. Deze code kan echter slechts één keer en op één PREMIO-account worden gebruikt. Je kan niet in twee verschillende landen lid zijn van het PREMIO-loyaltyprogramma.


Mijn PREMIO punten

Alle dozen van NESCAFÉ Dolce Gusto en van het Starbucks® by NESCAFÉ Dolce Gusto-assortiment kunnen worden gebruikt om punten te sparen met PREMIO. Deze dozen kunnen online of in een ander verkooppunt worden gekocht en worden in België of in het Groothertogdom Luxemburg verkocht.

Je kan je punten omwisselen voor cadeaus. Profiteer van een ruime keuze aan cadeaus die voor jou geselecteerd zijn en beschikbaar zijn in de PREMIO-cadeaucatalogus (premio.dolce-gusto.be). Controleer of je genoeg punten hebt om ze in te wisselen voor cadeaus. Voor sommige cadeaus is het mogelijk een combinatie van PREMIO-punten en contant geld via creditcard in te wisselen.

De op jouw saldo gecrediteerde punten vervallen na 6 maanden van inactiviteit*. Als je geen nieuwe codes invoert of je punten niet inwisselt voor cadeaus, word je als inactief beschouwd. Je kan je puntensaldo en bijna vervallen punten op elk moment bekijken op jouw account op onze website www.dolce-gusto.be.

* inactiviteit betekent geen acties uitvoeren binnen het PREMIO-loyaltyprogramma (nieuwe codes invoeren, cadeaus aanvragen)

Wanneer je ingelogd bent op de website www.dolce-gusto.be, kan je een informatiebalk bovenaan de website zien die toont hoeveel PREMIO-punten je reeds hebt verzameld. Deze informatie is ook beschikbaar in jouw persoonlijke account en op de pagina premio.dolce-gusto.be/ rechtsboven op je scherm. Je kan de informatie ook vinden in de NESCAFÉ Dolce Gusto-app.


Mijn PREMIO cadeaus

Alle cadeaus zijn beschikbaar in de PREMIO-cadeaucatalogus, waar je jouw PREMIO-punten kan inwisselen voor cadeaus.

De meeste cadeaus kan je verkrijgen met je verzamelde punten. In sommige gevallen is de functie Punten + Geld ook beschikbaar voor cadeaus. Dat betekent dat je het cadeau kan verkrijgen voor een deel van jouw punten en geld. Ja kan het cadeau echter niet volledig met geld betalen: je moet ten minste 50% van de prijs in punten kunnen betalen.

Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan voor de functie Punten + Geld.

De valuta die wordt aanvaard voor betalingen met Punten + Geld uit de PREMIO-cadeaucatalogus is de euro. Alleen betaling met een creditcard (Visa of Mastercard) is toegestaan.

De levertijd van al onze cadeaus staat vermeld op de detailpagina's van de cadeaus. Wij nodigen je uit deze te raadplegen om een beter zicht te hebben op de leveringsdatum van jouw gekozen cadeau. Bovendien is elke leverancier van cadeaus vrij om een koerier naar keuze te kiezen. Je ontvangt een e-mail zodra jouw pakket is verzonden met de bijhorende trackinginformatie.

De cadeaus van het PREMIO-loyaltyprogramma worden alleen in België en in het Groothertogdom Luxemburg geleverd.

Neen, de prijzen in de PREMIO-cadeaucatalogus zijn inclusief verzendings- en leveringskosten in België en in het Groothertogdom Luxemburg.

De kortingsbonnen en cadeaubonnen worden elektronisch geleverd via e-mail of op het PREMIO-account van het lid. Fysieke cadeaus worden rechtstreeks geleverd op het postadres dat in het account van het lid opgegeven is. Indien het lid niet thuis is en de levering niet in ontvangst kan nemen, kan het PREMIO-cadeau afgehaald worden in het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt, afhankelijk van de gekozen leveringswijze. De contactgegevens van het afhaalpunt worden per e-mail meegedeeld aan het lid door de leveringsdienst.

Zodra je je bestelling plaatst, worden de punten automatisch van jouw account afgetrokken. Als je een gedeeltelijke betaling met geld hebt gedaan, wordt deze laatste automatisch van je rekening afgeschreven.

Je ontvangt nog een bevestiging per e-mail onmiddellijk na de bestelling van uw cadeau. Als je niets hebt ontvangen, raden we aan je spam te controleren.

Controleer of de geplaatste bestelling en het leveringsadres juist zijn.

De geschatte leveringsdatum kan voor elk cadeau verschillen en kan worden vermeld in de e-mail ter bevestiging van de bestelling en op de detailpagina van het cadeau.

Als je een fout opmerkt in de bevestigingsmail van uw bestelling, of als je nog vragen hebt over de levering van de cadeaus, kan je contact opnemen met onze consumentendienst:

  • Via het online contactformulier
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
  • Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com

Je kan de status van jouw bestelling ook volgen via je account op de website.

Je kan voor elke bestelling een ander adres gebruiken. Alle cadeaus van eenzelfde bestelling moeten wel aan één adres gekoppeld zijn.

De prijzen en punten van de in de PREMIO-cadeaucatalogus beschikbare cadeaus kunnen af en toe variëren als gevolg van wijzigingen door de leverancier.

Met de kortingsbon die je met jouw PREMIO-punten hebt gekocht, kan je op de website de producten kopen die je wil (capsules en accessoires). Er zijn geen bijzondere beperkingen. Deze bonnen werken echter net als alle andere kortingsbonnen op de website:

  • Ze zijn alleen geldig op de website dolce-gusto.be
  • Levering alleen in België.
  • Het minimum aankoopbedrag op de website is € 25. Om van een kortingscode te genieten, moet je bestelling een minimumbedrag bereiken van € 25 + het bedrag van uw kortingscode.
  • Slechts één kortingscode aanvaard per bestelling.
  • Slechts één kortingscode gebruikt per maand en per account.

De factuur wordt samen met het cadeau door de leverancier toegestuurd.

Het verzoek om de bestelling van een cadeau te annuleren kan alleen worden gedaan wanneer de status van de bestelling 'in behandeling' is op de pagina 'Mijn bestelgeschiedenis'. Na deze tijd kunnen bestellingen niet meer worden geannuleerd. Om een bestelling van een cadeau te annuleren, kan je contact opnemen met de Consumentendienst:

  • Via het online contactformulier
  • Telefonisch op 02 529 55 13 (België) of 80023183 (Luxemburg), 7 dagen per week van 8 tot 20 uur
  • Per e-mail op dolce-gusto@be.nestle.com

Het verzoek om je cadeau te annuleren zal dan bestudeerd worden.

Na de annulering van je bestelling en het verschijnen van de woorden 'Terugbetaald / geannuleerd' in 'Mijn bestelgeschiedenis' op de website premio.dolce-gusto.be worden de punten opnieuw gecrediteerd op de account van het lid.

Voor fysieke cadeaus verwijzen we je naar het retourbeleid dat vermeld staat in de beschrijving van elk cadeau in de PREMIO-cadeaucatalogus. Bij een defect cadeau heb je 14 dagen vanaf ontvangst om het te retourneren.